29. 7. 2011

Faves of 2011 (so far) - 1. část


Fiktivní udělování cen knihám, které  jsme přečetli za rok 2011 zorganizovala na svém blogu Inkcrush blogerka Nomes. 
Plán je následující-tři dny-tři články.


1. Oblíbená kniha přečtená v roce 2011 
Veronica Roth - Divergent
Jak mě jen mohlo někdy napadnout, že si tuhle knihu vlastně nechci přečíst? Naštěstí jsem si ji přečetla a byla nadšená. I love Tris and Four.



2. Nejsilnější kniha
Julia Hoban - Willow
Kniha, která vypráví příběh obyčejné dívky vyrovnávající se se ztrátou rodičů podle svého. Sebepoškozováním.


3. Nesmírně vtipná
Sarah Mlynowsky - Ten Things We Did  
Rodiče v trapu. Bydlení s nejlepší kámoškou. Kočka Donuts. Vyřívka na zahradě... 



4. Nejbolestivější, srdce lámající, nejdojemnější příběh
Jodi Picoult - Až nakonec všech dní, Příběh jedné lásky
U téhle knihy jsem brečela jak malá a trvalo mi pár dní než jsem zas byla schopná normálně myslet.



5. Nejkrásnější příběh
Cat Patrick - Forgotten
Každé ráno se hlavní hrdinka probouzí bez vzpomínek na předchozí den. Pamatuje si pouze budoucnost. Krásně napsaný příběh o tom, že i s takovou překážkou se dá žít normální život.


6. Skvělé čtení do deštivých dnů
Elizabeth Chandler - Love at First Click
Oddechová knížka z prostředí střední školy.



7. Kniha plná adrenalinu, kterou nejde odložit
Beth Revis - Across the Universe
Tuhle knihu jsem četla i přes maturitu. Vážně nešla odložit. Na jednu loď pomerně dost tajemství.



8. Cena za krásnou prózu
Maggie Stiefvater - Váhání
Ach. Moje duše byla navrcholu blaha.



9. Nejlepší atmosféra a zasazení příběhu
Beth Revis - Across the Universe
Občas mě z toho pěkně mrazilo. Věřtě mi po přečtení téhle knihy se mi nechce nastoupit ani do vlaku, abych tam náhodou nestrávila 300 let.


10. Hrozně moc bych tam chtěla jet
Stephanie Perkins - Anna and the French Kiss
Francie. Paříž. Hned teď... leda ve snu.



11. Nejoriginálnější příběh 
Catherine Fisher - Incarceron 
Tak tohle byl hodně těžký výběr. Podobnou knihu jako Incarceron jsem však letos ještě nečetla. 



12. Nejvíce podceňovaná kniha, skrytý poklad 
Ian McEwan - Pokání
Spousty lidí tuhle knihu nemá rádo, nebo jí ani nedočetli. Já ji mám naopak moc ráda.



13. Neměla jsem tušení, že se mi to bude tak líbit
Veronica Roth - Divergent
Popravdě když jsem se chystala na první stránku říkala jsem si jestli ji vůbec dočtu. Jop, šla jsem spát následující den ráno, protože jsem ji nemohla odložit aniž bych věděla, jak to skončí.



14. Nezapomenutelná kniha
Suzanne Collins - Vražedná pomsta
První díl byl dobrý. Ale druhý díl mě odrovnal. Nejlepší díl z celé série.





 

15. Není to zrovna můj obvyklý žánr, ale bože miluju to
Karel Čapek - Bílá nemoc, R. U. R.

Nemám ráda české spisovatele. Čapka jsem byla donucena přečíst k maturitě. A zamilovala jsem se. 

16. Série, kterou miluji
Cassandra Clare - Nástroje smrti
Totálně. Hluboce. Oddaně. Navždy. 



17. Nezapomenutelné vyprávění 
Gayle Forman - If I Stay 
 Miin příběh lásky, ztráty a sebenalezení ve mně zanechal pocit, abych si vážila osob, které ve svém životě beru jako samozřejmost.



18. Úžasné zasazení příběhu 
Beth Revis - Across the Universe 
Jedna vesmírná loď. Dva tisíce obyvatel. 300 let dlouhá cesta. Nikdy se nenechám zmrazit. Jsou z toho akorát problémy.



19. Byl by z ní nejlepší film  
L. A. Weatherly - Angel Burn
Andělé, kteří se živí lidskou energií a způsobují lidem totální vyměknutí mozku. On nelítostný zabiják andělů. Ona napůl anděl a napůl člověk. Jo tohle bych chtěla vidět v kině.


20. Už teď si ji chci znovu přečíst  
Myra McEntire - Hourglass
Četla jsem ji teprve nedávno, ale už teď si chci zase připomenout cestování časem, duchy a sexy hlavního hrdinu.

 















1 komentář:

  1. Tohle je moc pěkné meme nebo jak to vlastně nazvat... :) Přemýšlím, že se taky zapojím. A myslím, že budu mít pár položek podobných... Across the Universe, OMG, to mě fakt dostalo :D

    OdpovědětVymazat