10. 4. 2011

Sarah Blakley Carwight - Red Riding Hood





Kovář by se s ní oženil.
Dřevorubec by s ní utekl.
Vlkodlak by ji proměnil v jednu z nich.

Sestra Valerie byla krásná, laskavá a  roztomilá. Teď je mrtvá. Henry, pohledný syn kováře se snaží vmísit do přízně Valerie, jenže její divoké srdce bije pro jiného: vyvržence Petera, dřevorubce, který Valerii nabízí jiný život daleko od domova.
Poté, co její sestra násilně zemřela, se její svět začíná vymykat kontrole. Po generace se vlkodlak držel na uzdě díky obětování zvířat. Ale nyní není nikdo v bezepečí. Když do vesnice přijede lovec vlkodlaků, dozvídají se lidé, že to zvíře žije mezi nimi - může to být kdokoliv ve městě.
Brzy začne být jasné, že Valerie jako jediná může slyšet netvorův hlas. Vlkodlak chce, aby s ním opustila vesnici dřív než se na nebi objeví krvavý měsíc... jinak každý koho miluje zemře.
Tato kniha je novou vizí klasické pohádky, kde by mohlo být těžké najít šťastný konec.

Kniha vyšla v originále 16. 3. 2011
Moje hodnocení 4/5

Musím se přiznat, že knihu jsem jen zběžně prolistovala, ale viděla jsem film. Dvakrát. A bylo to dobré.  Film režírovala Catherine Hardwicke, která se podepsala i pod světoznáme Stmívání. Mezi oběma filmy je jistá podoba, film je celý vyvedený ve studených odstínech jako u Stmívání a záběry přírody jsou dechberoucí. U Red Riding Hood navíc Hardwicke kladla silný kontrast mezi chladnými barvami a ostře červenou. Výsledný dojem je úžasný. Trochu jsem se obávala, co se z notoricky známe pohádky vyvrbí, ale v konečném výsledku můžu říci, že nové pojetí Červené Karkulky je skvělé. 

Není Karkulka jako Karkulka
Kdo by čekal, že se v příběhu vyskytuje postava malé dívenky jménem Karkulka je na omylu. V této knize/filmu se hlavní hrdinka jmenuje Valerie a zaručeně jí už není deset. Valerie bydlí v malé vesnici na okraji temného lesa, kterou už po generace ohrožuje tajemná stvůra žijící na druhé straně. Vystrašení vesničané uzavřeli s vlkodlakem jakýsi mír v té podobě, že mu každý měsíc obětují zvíře. Zatím dohoda fungovala. Do té doby než se nalezne rozdrásané tělo Lucy, starší sestry Valerie. Něco přimělo zvíře znovu zabíjet. Rozlícení vesničané proto neváhají a vydají se na lov. Do vesnice také přijíždí svatý otec Solomon, expert na vlkodlaky. A tak se nám začíná rozjíždět příběh plný napětí, romantiky, podezřívání a nečekaných zvratů. V příběhu se vyskytují známé body z klasické pohádky - červený plášt, vlk, dřevorubec, babička... to vše zakonpováno do příběhu o lásce.

Sexy dřevorubec, zamilovaný kovář
Valerie se již od dětství přátelí s Peterem, dřevorubcem, který pro její matku není dost dobrý. Jenže lásce se nedá poroučet. Valerie i Peter se vášnivě milují, dokonce spolu hodlají utéct jenže všechno poznamená opětovné zaútočení vlkodlaka. Od té doby se však Peter začal chovat podivně. Najednou nutí Valerii, aby ho nechala na pokoji, flirtuje s jinými... A Valerie ho začne podezřívat, že možná není tím za koho se vydává.
Peter byl mým mužským favoritem číslo jedna, byl nespoutaný, divoký, vášnivý a zamilovaný. Černé vlasy, hnědé oči, ach málem jsem poslintala obrazovku.  Hrozně jsem jim fandila a tak mooc mě štvalo, co se na konci přihodilo, že sem rozčilením málem vytrhla notebook ze sítě.

Kovář Henry, za kterého byla Valerie zasnoubená byl Peterův pravý opak. Klidný, laskavý a také šíleně zamilovaný do Valerie. Jenže ta o jeho lásku neměla zájem. Henry konečně pochopil, že u ní nemá šanci. Je jí však neustále na blízku. Brání ji, když jí obviní z čarodějnictví a několikrát ji zachrání život. Prostě galantní rytíř, který měl tu smůlu, že se utkal v nerovném souboji s tajemným Peterem.

Jak to bylo doopravdy
Po celou dobu příběhu se Valerie snaží odhalit, kdo je tím obávaným vlkodlakem. Začíná podezřívat všechny - babičku, Henryho, Petera, blízké přátelé... Vždy to vypadá jako by právě ta daná osoba byla opravdu tou stvůrou. To se mi na příběhu velmi líbilo, nikdy jste přesně nevěděli kdo je tím vrahem. Jednu chvíli si myslíte, že už znáte odpověď, ale v další chvíli je již všechno jinak. Konečné rozuzlení je poněkud překvapivé a nečekané. Nebo já jsem alespoň překvapená byla. Jediné, co mi vadí je jaký osud potkal Valerii a Petera. Doteď se s tím nemůžu smířit, i když to nakonec nedopadlo tak zle jak se nejdříve zdálo.Celkově se mi zpracování příběhu velmi líbilo, je to zase nový náhled na starou známou pohádku. A kdo ví, jak to bylo doopravdy?






1 komentář:

  1. Včera jsem v Londýně všude viděla na autobusech reklamy na tenhle film. Už jen ty postery se mi zalíbily, takže uvažuji, že se na to podívám. O knize uvažuji také. :)

    OdpovědětVymazat