8. 11. 2011

Abbi Glines - The Vincent Boys


Série: The Vincent Boys (1)
Kniha vyšla v originále 21. 10. 2011
Počet stran: 260
Štítky: contemporary, romance, drama

Oficiální stránky autorky

Moje hodnocení 4/5








Back down South
The Vincent Boys je kniha, která si na nic nehraje. Nesnaží se upoutat čtenáře něčím, čím není. Tahle kniha je hlavě romantickou contemporary, která potěší spíše romantičtěji založené. Abbi Glines vložila do svého příběhu ten správný jižanský mix, nad kterým budete slintat ještě po dočtení. Dokonale jsem si dokázala představit ty horké dny plné nic nedělání, nedělní návštěvu kostela nebo odpolední pikniky a večerní párty u stodoly. Jup. Americký jih jako malovaný. Maloměsto, kde se drby šíří rychlostí světla a na rozdováděné puberťáky se dívá skrz prsty. Tahle love-story mě držela vzhůru do rána, ale bylo mi to jedno, protože číst si o Beauovi, který seče trávu bez trička bych mohla 24/7. Přesto příběh není zrovna výplodem originality, Glines nás provádí po již velmi známé cestě, ale její styl psaní je tak poutavý, že vás ihned vtáhne do děje a bude vám celkem jedno, že jste o tomhle četli již milionkrát. Navíc to jiskření mezi Ashton a Beauem je tak žhavé, že by mohli vyhodit pojistky.  Kniha vyprávě jak z pohledu Ahston tak i Beaua, takže dostanete dvojí nášup těch jejich eskapád.


 When friendship becomes something else
The Vincent Boys se točí okolo třech postav, dříve nejlepších přátel, Ashton, Beaua a Sawyera. Ashton a Beau byli vždy ti malí rebelové, kteří házeli žáby na silnice, mučili svou sestřenici a prováděli další lumpárny. Sawyer byl jejich pravý opak, vždy dokonalý malý gentleman, který je tahal z průšvihů. Jak šel čas, oba si začali všímat, že Ashton už dávno není tou malou holčičkou, která je samá ruka a noha, a že k ní něco cítí. Zatímco Beau si nechal své city pro sebe a dál dělal, jako by Ashton byla jen jeho nejlepší kamarádkou, Sawyer neváhal a udělal první krok. Tak se z nich stal pár a Beau zůstal v pozadí a pozoroval jak se z veselé a nezávazné Ashton stává dívka, která navštěvuje nemocnici, daruje krev, organizuje charitu a snaží se potěšit každého ve svém okolí, především Sawyera, který je podle vykreslení autorky snad svatý. Moc tomu nepřidává ani to, že její otec pastor a celá její rodina od ní očekává jisté chování a vystupování. A chození se Sawyerem je přesně to, co spadá do této škatulky.  Celé město má ty dva za dokonalý pár, ve škole jsou „tou“ dvojicí a jak se zdá nic je nemůže rozdělit. Jenže Ashton toho má plné zuby, ani se jí moc nedivím ono udržet si americký úsměv celý den, být na všechny milá a muset se zapojit snad do všech aktivit na světě taky bych měla chuť stát se rebelkou a ukázat světu, že nejsem jen krásnou panenkou na ozdobu. Ještě, že je tu Beau, který více než ochotný ukázat Ashton i její divočejší stránku, a že to byla divočina. Oh. My. God. Ten kluk je na první příčce v žhavosti. Ke všem ostatním se sice chová jako prvotřídní bad boy, ale Ashton ukáže i svou jemnou stránku, a že to stojí za to. 


 Be yourself
Řeknu vám jedno, já být Ashton, tak nepřežiju ani rok. Fakt nevím, jak bych unesla takový tlak ze všech stran. Její rodiče mi lezli pěkně na nervy. Mládí má být o tom, abychom poznávali všechny radosti života, užívali si a dělali chyby, ne zachraňovali svět a vystupovali jako 40 dáma. Naštěstí její babička a Beau tohle chápala a nutili Ashton trochu zvolnit tempo a relaxovat. Oh. Ten vztah, který mezi sebou ti dva mají je neuvěřitelný. Ashton s ním může být sama sebou, nemusí se přetvařovat ani dávat pozor na to, co zrovna vysloví, jako když je se Sawyerem. Osobně nechápu, proč by s ním chtěl někdo chodit. Chápu, je krásný, bohatý, ale bože ten kluk vám dá hodinovou přednášku, o tom jak se nehodí, aby mladá dívka klela nebo byla hrubá na ostatní. WTF. Sawyer si snad spletl století. Upřímně jsem ho nesnášela, ale zase mi ho bylo trochu líto, jak to s ním pak Ashton zkoulela a tahala ho za nos. Upřímně ani Asthon nebyla mojí oblíbenou postavou. Chápu, že si chtěla trochu oddychnout od všeho, a trochu popustit uzdu, ale kolik trápení a dramatu způsobila oběma Vincentům a než se vůbec rozhoupala, koho vlastně chce. No, bylo to nadlouho. To mi na příběhu poměrně hodně vadilo, začátek skvělý, ale druhá polovina se vlekla a vlekla, než se vůbec došlo k nějakému rozřešení a pak najednou bum poslední odstavec a všechno bylo OK. Potom, co přetrpíte třicet stránek sebelitování a jediné, co dostanete je pár řádků na závěr. Musím zase, ale uznat, že The Vincent Boys není jen o milostném trojúhelníku, ale autorka se hodně zaměřuje i na rodinné problémy a vůbec na celkový význam rodiny, a co pro nás znamená. a na Vincentovi kluky jedno velké překvapení čeká. Je to příběh o nalezení sama sebe, pochopení, co v životě chceme a kým se chceme stát.



obrázky: (Barn-Weddingsingle; Love-Isitoctoberyett;  Be yourself-Livelaughlove-13 )
anotace: můj volný překlad z Goodreads





2 komentáře:

  1. Příběhy z jihu mě lákají právě tou svou atmosférou, kterou si vystihla přesně ve své recenzi.
    Knihu mám v to-read listě, zaujala mě právě svou obálkou, takže jsem ráda, že to byl aspoň 4* příběh, který sebou nese víc než jen romantickou zápletku:)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky annejude :) Mě se právě taky hrozně líbí příběhy z jihu, ale u Ya knih jsem zatím neměla moc štěstí právě proto se mi The Vincent Boys tolik líbili. Oni si tam prostě žijí po svém v těch zapadlých městečkách :D

    OdpovědětVymazat