14. 11. 2011

Leigh Fallon - Carrier of The Mark

Série: Carrier Trilogy (1)
Kniha vyšla 4. 10. 2011
Počet stran: 342
Štítky: Young Adult, paranormal, magic, romance 

Oficiální stránky autorky

Moje hodnocení 3/5



 






It supposed to be good
Carrier of The Mark měla být mojí oblíbenou říjnovou knihou. Těšila jsem se na ni už od prázdnin, proto když jsem měla příležitost, ihned jsem se pustila do čtení. Jak jsem obracela stránku za stránkou, moje nadšení pomalu vyprchávalo. Těšila jsem se na originální příběh, neotřelou zápletku a nádherné vykreslení prostředí, protože příběh se odehrává v Irsku, které miluju. No, jediné, co se mi nakonec líbilo, bylo právě popis téhle krásné země. Leigh Fallon to se slovy umí, o tom není řeč. Detailní popis Irska mě totálně nadchnul. Nevím, jestli ho autorka někdy  navštívila nebo tam žila, ale dokonale jsem si dokázala představit ty zelené kopce, vysoké hory a magickou atmosféru přístavního města. Alespoň na chvíli jsem se přesunula do světa, kde magie není nic neobyčejného. Ačkoliv bylo vykreslení zasazení děje perfektní, zbytek už pokulhával. Leigh Fallon vlastně nepřišla s ničím novým, co by čtenáře, který už pár YA knih přečetl, zaujalo. Koncept alá hlavní hrdinka se ocitá v nové škole, ihned upoutá pozornost nejhezčího kluka na škole, který před ní nezavadil o jinou ani pohledem už tu byl nespočetkrát. Přidáme trochu nadpřirozena nebo magie, zamícháme rodinné drama, okořeníme zlým padouchem, přisypeme jedno proroctví, které se staví proti lásce hlavních hrdinů a voilá máme Carrier of The Mark.


 I don't feel the chemistry
Kniha je vyprávěna z pohledu Megan, americké středoškolačky, která se se svým otcem přestěhovala do Irska. Megan si jako hrdinku vcelku snadno oblíbíte. Její vypravěčský hlas je příjemný a místy i vtipný. Díky vyčerpávající práci jejího otce je zvyklá starat se sama o sebe, domácnost i otce. Hned první den školy potká Adama DeRíse, ke kterému ihned cítí určité spojení. Jenže Adam jak se zdá nechce mít s Megan nic moc společného, i přesto, že ji neustále pozoruje a dokonce zachrání před utopením na kánoi. Adam je prostě typický YA hrdina. Občas je k hlavní hrdince milý, jindy snad ani neví, že existuje. Navíc po ostrově panují řeči, že celá DeRísova rodina je trochu divná. Jejich půda je prý očarovaná a samotní DeRisovi mají magické schopnosti. Megan tomu zpočátku nechce věřit, ale jak se postupně sbližuje s Adamem a začne kamarádit s jeho sestrou, začne si všímat podivných věcí okolo nich. A i Megan se začnou dít prapodivné věci. Vidí starého muže, kterého nikdy jiný nevidí nebo způsobí pořádnou vichřici. Spolu s ní tak odhalujeme, co je vlastně Adam a jeho rodina zač, jejich schopnosti a jakou roli v tom všem vlastně Megan hraje. I přesto, že jsem zezačátku vůbec netušila, o co půjde ani co jsou DeRísovi zač mě tahle dějová linka knihy bavila. Fallon přeci jen přidala špetku originality. S napětím jsem četla, jak se všechno vyvrbí a co ti DeRisovi skrývají. Co se mi však vůbec nezdálo, bylo nějaké to spojení mezi Megan a Adamem. Řekla bych, že to bylo spíše to proroctví, co je dalo dohromady než jejich neexistující chemie. Adam měl s Megan do čtvrtiny knihy sotva tři společné scény, pak bum a najednou se jí vyznává ze svých citů. Přišlo mi to hrozně nucené a zasazené z nutnosti, aby se příběh pohnul kupředu. A právě to mi kazilo dojem z celého čtení, protože kniha se zabírá spíše romantickou linkou, a mě tihle dva dohromady prostě neseděli.


 Magic, magic
Nadpřirozeno a magické schopnosti hrají v prvním díle této trilogie, také svou roli, ale při čtení jsem měla velké problémy, abych se v tom všem vysvětlování historie neztrácela. Nevím, jestli to bylo angličtinou, nebo autorčinou snahou nalít do nás, co nejvíc informací na dvou stránkách, ale do teď přesně nevím, jak to s tou Megan a jejím proroctvím je. Popravdě už si skoro nepamatuju, o co v celé knize šlo. Ač jsem si to ze začátku nemyslela Carrier of The Mark je tou knihou, kterou si přečtete jednou, řeknete si – WTF tohle už jsem někde četla a posunete se dál. Příběh skoro ničím nezaujme, romantika je rozpačitá a vykreslení postav je ukázkovou šablonou YA knih. Leigh Fallon nejdříve publikovala Carrier of The Mark na jednom internetovém povídkovém webu a podle mě tam taky příběh měl zůstat, nechci říct, že Fallon neumí psát, to vůbec, ale v dnešní záplavě knih pro mladé prostě splyne v změti ostatních knih. I když se mi první díl příliš nelíbil určitě si přečtu i pokračování, protože doufám, že se autorka v psaní vylepší a příběh se nám rozproudí a doplní něčím originálním. 

obrázky: We Heart It
anotace: můj volný překlad z Goodreads



2 komentáře:

  1. Panebože, presne. Celá táto kniha bola ako tisíca kópia twilightu, už taká priesvitná, že sa skoro nedala čítať. A vieš čo, keď som to čítala ja, tiež som nerozumela tej mágii a hovorila som si, že či je to kvôli angličtine, alebo kvôli tomu, že ona to zle vysvetľuje. Ale asi to bolo celé ňou :D

    OdpovědětVymazat
  2. Jop, přesně Twilight nadruhou :D byla jsem z toho docela zklamaná. Nechápu, že HarperTeen vydá každý příběh, který se jim zdá "skvělý" když je tady spoustu knih, které jsou daleko lepší a vyšly pouze jako e-booky. No, ale jsem ráda, že nejsem jediná, kdo se v tom ztrácel, ale když už jsme dvě, tak chyba nejspíš nebude na naší straně :D

    OdpovědětVymazat