7. 6. 2011

Gwen Hayes - Falling Under


Série: Falling Under
Kniha vyšla v originále 1. 3. 2011
Počet stran: 324
Štítky: Young Adult, paranormal, demons, romance

Oficiální stránky autorky 

Moje hodnocení: 4/5

  







Život jaký žijeme
Gwen Hayes je americká spisovatelka, která na kontě poměrně dost knížek. Věnuje se jak psaní pro náctileté čtenáře, tak i pro dospělé. V knize Falling Under  nás ve svém příběhu zavádí do malého a napohled klidného městečka v Kalifornii, kde o nějakém vzrušení nemůže být ani řeč.  Typické maloměsto, kde každý vidí druhému až do talíře. A přesně sem se před několika lety přistěhovala z Anglie spolu se svým odtažitým a poměrně přísným otcem i hlavní hrdinka Theia. Přivítání v novém městě nebylo zrovna nejvřelejší, protože děti jsou opravdu kruté a nesnáší odlišnosti a výjimky. Theia však splňuje oboje. Se svým zvláštním anglickým přízvukem, plachostí a všemi pravidly a zákazy, které musí dodržovat, tak není její život v Serendipity Falls zrovna med.  Naštěstí Theia svůj život nevidí až tak černobíle a i když se cítí osamělá, má dvě nejlepší přítelkyně Donu a Amelii, společně s kterými tvoří nerozlučnou trojici. Její život prostě plynul stereotypně den za dnem, dokud se však nesetkala s Hadenem.

Am I dreaming?
Vše začalo když Theia objevila na zahradě hořícího muže – spíše kostru a následnými sny, ve kterých se ocitala na neznámém místě. A právě v těch snech se seznámila s Hadenem. Okouzlujícím, tajemným klukem v obleku z doby Regentské Anglie a podmanivým šarmem. Theia netušila, jak se v tomhle novém světě ocitla, když má být doma ve své posteli, ale především netuší proč.  Haden není zrovna nejsdílnější typ, ale zdá se, že Theiu zná a je rád za její pravidelné návštěvy. Tančí spolu na plese kostlivců, procházejí se po zahradách a každé ráno se Theia opět probouzí doma u sebe v pokoji. Myslí si, že jsou to pouze nevinné sny, které vyplodil její mozek. Dokud nespatří Hadena na chodbě v její škole. Jenže tenhle Haden se zdá být jiný – je arogantní a beze studu se otočí za každou sukní. 

Nejsem hodný chlapec
Upřímně začátek knihy mě moc nenadchnul. Stokrát omílané téma i prostředí. Nějak jsem se nemohla ubránit porovnat Falling Under s knihou Twilight. Theia mi hrozně připomínala Bellu - tím svým nesobeckým chováním to někdy až přeháněla i když u Theii to nebylo zas tak hrozné. I  Haden jako by byl druhý Edward. V jednu chvíli se motá kolem Theii, skládá jí lichotky a za pět minut jí od sebe odhání s tím, že je nebezpečný a měla by se od něj držet dál. Jenže na rozdíl od Edwarda Haden nemá žádnou milující matku, jako byla Esmé, ale pěkně zlomyslnou sukubu Maru, která těm dvěma ještě hodně zavaří. Prostě jsem si tento ústřední pár nemohla zezačátku nějak oblíbit.
Naproti tomu vedlejší postavy byly velmi sympatické. Dona i Amelia dávají slovu nejlepší kamarádka nový rozměr. Na jejich scény jsem se velmi těšila, protože Doniny hlášky mi způsobovaly záchvat smíchu ještě dalších deset minut. Amelia se svými věšteckými a duchovními schopnostmi byla k nezaplacení. Líbilo se mi, že Gwen nezazdila vedlejší postavy a nechala jim také své příběhy. Sladký Gabe, který se zamiloval do Dony nebo mladý věštec Varnii, který učí Amelii pracovat s jejími schopnostmi jsou další charaktery, které dělají knihu tak skvělou.

 Alenka v říši divů
Pokud se dostanete za první polovinu knihy, nebudete litovat. Příběh dostává tu správnou šťávu a říz. Jako by nás Gwen chtěla nejdříve nechat zlehka prospat a pak na nás připravila jedno překvapení za druhým. Theia i Haden si u mě výrazně polepšili a příběh se přesouvá spíše do Hadenova světa. Theia mi tak trochu připomínala Alenku v říši divů. Vše pro ní bylo nové a nepoznané. Opravdu druhá polovina v sobě měla vše po čem jsem toužila – pořádnou dávku napětí, dobrodružství, lásky, obětování a konec, který mě nutí se těšit na pokračování. Jestli se chcete začíst do knihy, ve které si nemůžete být jistí, co se bude dít na další stránce je Falling Under ideální. Navíc, kdo by doma nechtěl mít knihu s tak krásnou obálkou, která přesně znázorňuje Theiu, i černé růže na obálce mají svůj důvod. Prostě tenhle přebal se povedl stejně jako celý příběh.

 

obrázky (I learned to live half alive by allyouneedisjam; Dream Catcher by wellhello, Gaspard Ulliel by Maria Beatriz; Black roses by Susan Bazerra)
anotace: můj volný překlad z Goodreads

1 komentář:

  1. Děkuju za podporu! :) ale já to stejně nedám :D a tobě taky držím palce, z cizího jazyka bych nechtěla dělat přijímačky. Já to naštěstí mám jenom asi 30 kilometrů, takže dobrý :)

    OdpovědětVymazat