14. 6. 2011

Meg Cabot - Abandon



Série: Abandon Trilogy (1)
Kniha vyšla v originále 26. 4. 2011
Počet stran: 304
Štítky: Young Adult, greek mythology, romance

Oficiální stránky autorky

Moje hodnocení: 4/5








Follow me to Hell
Pierce, která před dvěma lety při nešťastné náhodě na čas zemřela a následně oživla, se na chvíli také ocitla v Podsvětí. Právě zde se podruhé setkala s Johnem, tajemným mladíkem, který po ní žádá, aby mu v jeho temném světě dělala společnost. Navždy. Pro Pierce, která si právě uvědomila, že při pádu do ledové vody v bazénu zemřela, je to obrovský šok. Ocitla se na děsuplném místě, s člověkem, kterého vůbec nezná a který po ní žádá, aby v tom pekle zůstala místo toho, aby se její duše ocitla „na druhém břehu“.  Proto udělá to, co jde lidem nejlépe. Uteče. Nějakým způsobem se jí podařilo uniknout z Podsvětí zpět do normálního světa. Jenže tahle návštěva do záhrobí se na ní podepsala. Přestala svět vidět skrz růžové brýle a začala ho vidět více realističtěji a pesimističtěji. Také se zdá, že John se jen tak nechce smířit s tím, že mu z Podsvětí utekla a začíná se objevovat kolem Pierce, vždy když ho nejvíce potřebuje. Což se jí ani za mák nelíbí. Jenže John se jeví jako nejméně podstatný problém, protože fúrie, které Johna z hlouby srdce nesnáší se teď tak nějak zaměřili i na Pierce.


Lost and dead
Celá kniha je psána z pohledu Pierce, která při svém vyprávění skáče z přítomnosti do minulosti, což bylo ze začátku docela matoucí. Než mi došlo, že si Pierce přehrává útržky vlastní smrti, nebo její pobyt v Podsvětí už byla opět v přítomnosti. Myslím, že autorka mohla minulost od přítomnosti odlišit, například kurzívou, protože takhle jsem se ve všech těch informacích pěkně ztrácela. Děj se odehrává v několika málo dnech a převážně na jednom a tom samém místě, proto mě příběh nevtáhnul zcela do sebe. Navíc se hlavní mužský hrdina John objevuje v knize asi tak na 50 stránkách a mi se o něm tak moc nedozvíme. Na jednu stranu je to fajn, protože nás Cabot udržuje v napětí, ale také to bylo trochu nudné. Vlastně jsem si hlavní i vedlejší postavy nemohla oblíbit. Pierce pořád vypráví o tom, jak zemřela, na každé stránce je o tom zmínka a John, když se objeví, je zas tajemný jak hrad v Karpatech. Vedlejší postavy až na strýčka kriminálníka nestojí za řeč.

Underworld
I přesto, že jsem nebyla zrovna nadšená vykreslením charakterů, se mi příběh líbil. Mám ráda řecké mýty a vše s nimi spojené. Můžete čekat pořádnou dávku napětí, tajemna a hrdiny, kteří jsou trochu odlišní od ostatních. Osobně bych se více zaměřila na vykreslení Podsvětí a celého světa, ve kterém John žije nebo jeho minulosti, ale od toho tu jsou další díly, které Cabot plánuje. Další věc, za kterou Meg miluju, je ta, že stvořila hlavní hrdinku, která neskočí svému objektu zájmu ihned kolem krku a nevyznává mu lásku. Pierce se naopak Johna trochu bojí, což chápu, protože kdyby si mě někdo chtěl nechat v Podsvětí, asi by to taky nebyla láska na první pohled. Zato u Johna je možno vidět, že má Pierce rád, i když se k ní občas chová jako nevychovanec. Je to takový hrůzu nahánějící bad boy, který má své slabiny a jednou z nich je právě Pierce. Jsem velmi zvědavá, jak se příběh bude odvíjet dále a jak název pokračování slibuje(Underworld) můžeme se těšit na další výlety do Podsvětí.

 

obrázky (Hades and Persephone by Dulceta, Abandon - Meg Cabot, Girl- LoveQuotesRus, Necklace - drunkparade)
anotace: můj volný překlad z Goodreads

Žádné komentáře:

Okomentovat