16. 3. 2011

Suzanne Colins - Aréna smrti (Hunger games 1)

Nakladatel: Fragment
Počet stran: 328

oficiální anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají... V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život. Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

Kniha vyšla v Čr roku 2010
Moje hodocení: 5/5

Woho... tak tohle byla jízda. Knihu jsem četla někdy v říjnu, ale stále se k ní ráda vracím. Čtu si oblíbené pasáže a říkám si, která svi.ě může nechat bojovat děti o svůj vlastní život. Na televizních obrazovkách k tomu. Chtěla jsem si namluvit, že je to jen kniha, ale trochu mi to nevyšlo. Aréna smrti mě naprosto vtáhla do děje. Možná za to mohl netypický přítomný čas, nebo ta neustálá svižnost celého příběhu, nevím, ale jak jednou rozečtete Hunger games nemáte šanci...



Katniss
Chtěla bych napsat smysluplno recenzi, ale tady to nejspíš nepůjde. Dělo se tam toho tolik, že kdybych měla všechno sepsat, článek spatří virtuální svět příští Vánoce. Navíc anotace je velmi obsáhlá, takže snad jen, že hlavními hrdiny je šestnáctiletá Katniss a stejně starý chlapec Peeta. Oba pocházejí z Dvanáctého kraje, neboli Sloje, kde o práci nezavadíte ani kdybyste byli stejně nemotorný jako naše stará známá Bella Swan. Peeta je na tom, však o trochu lépe jeho tatík je pekař a celkově se nemají zas tak špatně, zatímco Katniss žije jen s matkou, která stále smutní po manželovi a mladší sestrou Prim. Je tak pouze na ní, aby zajistila rodině, alespoň nějaké peníze. Katniss proto se svým nejlepším kamarádem Hurikánem loví v lese, co se dá a úlovky prodává majetnějším spoluobčanům. Vše samozřejmě načerno. Katniss bych přirovnala k Rose z Vampire Academy. Obě to jsou tvrdačky, ale pro své blízké udělají vše.

Peeta mi oproti neohrožené Katniss přišel jako roztomilý plyšový méďa, který se ale postupem času dokáže proměnit na lva, ovšem jen někdy. Jeho láska ke Katniss je, ale naprosto sladká. Pro dívku svých snů by byl ochoten riskovat i vlastní život, proto se mi nelíbilo, jak s ním na konci Katniss vytřela podlahu. Samotný vstup do Arény smrti se rovnal jízdence do pekla, ale oba naši hrdinové si dokáží poradit, i když to občas někoho stojí život. O to vlastně celou tu dobu jde, zab nebo budeš zabit, to vše před zraky celého světa.



Scéna, která pro mě byla naprosto nejsilnější a zároveň nejsmutnější, je smrt Katnissiny spojenkyně a přítelkyně, mladičké dívky Rue. Tohle bylo moc i na mě cynickou a chladnou duši. Tady jsem měla sto chutí knihu odložit, zahodit do koutu mého chaotického pokoje a už jí nedočíst. Ale jelikož jsem osoba velmi zvědavá, samozřejmě, že jsem pokračovala dál.
Rue
První díl této velmi úspěšné série rozhodně stojí za přečtení. Je to příběh na který se nezapomíná. Příběh dívky, která se rozhodla postavit systému. Příběh dívky v ohni.

zdroj: www.fragment.cz



3 komentáře:

  1. První díl jsem přečetla během jednoho dne. :D Nešlo se od toho odtrhnout. Bohužel se teď stále nemůžu dostat k dalším dílům. Nechávám si je na prázdniny...
    Peetu jsem moc ráda neměla, spíše bych Katniss viděla s Hurikánem, ale jelikož o něm v tohle dílo nebylo moc řečeno, neodvažuju se zatím nijak odhadovat jeho osobnost.
    Smrt Ruty mě moc nedojala, spíše mě to hrozně překvapilo...

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli se ti líbil první díl, tak se těš na druhý :D ten je podle mě z celé trilogie nejlepší. Jednička se mi hodně líbila, ale dvojka mě dostala do kolen. Poslední díl podle mě Colins mohla napsat líp.

    OdpovědětVymazat
  3. Jak jsi napsala na začátku recenze, smysluplnou recenzi snad napsat ani nejde, taky jsem s tím měla problém. Protože vypsat, jak na mě knížka působila, hlavně emocemi, by zabralo hrozně dlouho. Jinak myslím, že si to vystihla dobře a recenze se ti povedla :)

    OdpovědětVymazat